JOINT LOYALTY

 

  • Kad Pesara


    Malaysian Government Pension Card is issued under Section 23, 1980 Pension Regulations for Public Sector Pensioner/Pension Recipient or Section 20, Pension Regulations for Statutory and Local Authoritiesfor Statutory and Local Authorities Pensioner/Pension Recipient.  Pension Card is a means of Pensioner's identification to enable him to obtain medical benefits at a Government Hospital.  Pension Card facilities may be utilised by the pensioner/pension recipient, and pensioner's wife/husband and children under 18 years or 21 years if still pursuing first degree studies (for spastic child no age limit).

    Wrongful usage of pension card can be prosecuted by law under Section 24 1980 Pension Regulations for Public Sector Pensioner/Pension Recipient or Section 21, Pension Regulations for Statutory and LocalAuthorities, whichever the case may be. In case of any damage or mistakes in the pension card, please contact 03-88854786 or address to Pension Card Sub-Unit, Pension Division, Public Service Department.  Request for replacement of lost or damaged pension card should be attached with a copy of Police Report. The Pension Card must be returned to the Pension Division, Public Service Department Malaysia when the pensioner/pension recipient loses his right to receive pension.

    For more info, Please click here

     

  •  Kad SKUAD PENGGUNA


    Kad SKUAD PENGGUNA is a discount card issued by Bank Rakyat to members of  SKUAD PENGGUNA.

    It has 3 functions : Discount card, Loyalty card, & Identification Card as members of Skuad Pengguna

    As a cardholder, members are entitle to enjoy discount on products/services offered by participating merchants (Rakan Dagang Bank Rakyat).

    For more info, Please click here

     

  • KAD OKU

     

    Kad OKU is a card issued to Malaysia citizens who have long term disability such as physical, mental, intellectual, sense that will give them challenge or obstacle in fully participating within society.

    There are 7 categories namely hearing, vision, speech, physical, learning, mental and etc.

    The OKU application, registration & approval are handled for free by Department of Social Welfare. However all applications will be verified by certified medical officer & application can be made online at Jabatan Masyarakat Website

    For more info, Please click here

     

  • KAD BEKAS TENTERA

     

    Is a card issued to ex ATM officers and ex staff for identification purpose.

    As cardholder, they are entitled to shop at participating  merchants at Special price.

     

  •  

     

    • 1Malaysia Privilege Card telah diperkenalkan sebagai kad diskaun kepada anggota Angkatan Tentera Malaysia (ATM terdiri daripada Tentera Darat, Laut dan Udara) dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) bagi mengurangkan beban kos sara hidup. Seterusnya, penggunaan kad ini akan diperluaskan kepada perkhidmatan lain seperti guru, jururawat dan lain-lain kumpulan sasar.
    • Kad ini merupakan satu inisiatif National Blue Ocean Strategy di mana ianya merupakan kerjasama di antara Kementerian Kewangan, Kementerian Pertahanan dan Kementerian Dalam Negeri.
    • Melalui 1Malaysia Privilege Card tersebut, pemegang kad akan menikmati diskaun bagi perkhidmatan dan barangan tertentu. Bagi Syarikat swasta yang menyertai program ini, mereka juga dapat meluaskan lagi pasaran jualan produk dan perkhidmatan dengan akses kepada lebih 500,000 anggota keselamatan dan ahli keluarga yang terlibat. Kad ini telah diperkenalkan di Majlis Pelancaran Rasmi di PICC Putrajaya pada 7 Ogos 2012 dan boleh digunakan serta merta.
    • Untuk maklumat lanjut mengenai 1Malaysia Privilege Card, sila layari www.1MPrivilege.my • Penggunaan 1 Malaysia Privilege Card di MYDIN?
    • “Harga Istimewa” hanya akan diberikan kepada pemegang 1Msia Privilege Card yang membawa kad tersebut ke kaunter sebelum membuat pembayaran. Pihak MYDIN berhak untuk meminta kad perkhidmatan ATM/PDRM sebagai tanda pengesahan.
    • 1Msia Privilege Card tidak boleh ditukar milik.
    • Tiada mata ganjaran akan diberikan untuk sebarang pembelian menggunakan 1Msia Privilege Card di MYDIN.
    • Harga istimewa hanya diberikan kepada barangan bukan makanan sahaja, kerana harga barangan makanan yang ditawarkan adalah sememangnya kompetitif dan istimewa.


    Kategori barangan bukan makanan adalah :-

    1. Pelbagai (contohnya : bahan pencuci, syampu, produk kesihatan) 
    2. Pakaian (contohnya : baju, kasut, beg, pakaian dalam, langsir, barangan muslim , perabot) • Alat Tulis (contohnya : buku, pensil, pen, peralatan pejabat)
    3. Barangan am (contohnya : Sikat, Kelengkapan Wanita seperti Kerongsang)
    4. Barangan isi rumah (Mop, Penyangkut baju, berus, set gelas , set teh dan set makan malam)
    5. 1Malaysia Privilege Card boleh digunakan di semua cawangan MYDIN kecuali Mydin Melaka Bazaar, Mymydin dan Mymart.
    6. Untuk mengetahui lokasi cawangan kami, sila layari laman sesawang www.mydin.com.my.
    7. Untuk maklumat promosi dan informasi terkini, ikuti kami di www.facebook.com/MydinMalaysia.
    8. Sekiranya anda mempunyai sebarang pertanyaan, hubungilah MYDIN Careline di talian 1300308786.

     

  •  

    KAD DISKAUN SISWA 1MALAYSIA

     

    • KDS1M diwujudkan oleh KPDNKK dengan objektif untuk membantu mengurangkan kos sara hidup pelajar-pelajar di Institusi Pengajian Tinggi (IPT) awam dan swasta seluruh negara.
    • KDS1M akan memberi manfaat kepada lebih kurang 1.5 juta orang pelajar IPT seluruh negara.
    • Inisiatif ini dilaksanakan bertitik tolak daripada cadangan yang telah dibentangkan oleh siswa dalam mesyuarat Majlis Perundingan Pelajar Kebangsaan (MPPK) pada 21 November 2011 yang lalu.
    • Majlis pelancaran KDS1M dirasmikan oleh YAB Timbalan Perdana Menteri Malaysia pada 2 Julai 2012 (Isnin), jam 4.40 petang di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC).
    • Dalam melaksanakan inisiatif KDS1M ini, kerajaan tidak menanggung sebarang perbelanjaan dan merupakan Tanggungjawab Sosial Korporat (CSR) bagi syarikat-syarikat yang memberikan diskaun serta Bank Rakyat yang mengeluarkan kad berkenaan.
    • Semua pelajar IPT awam dan swasta yang mengikuti pengajian jangka panjang peringkat sijil, diploma atau ijazah ke atas yang tempoh masanya satu (1) tahun dan ke atas.
    • Terpakai bagi IPT yang diiktiraf oleh KPDNKK, Kementerian Pengajian Tinggi (KPT), Kementerian Sumber Manusia (KSM), Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW), Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) dan Kementerian / Agensi lain yang berkaitan.

    Contoh:

    • KPDNKK - Maktab Koperasi Malaysia (MKM) 
    • KPT - Universiti Malaya (UM), Politeknik
    • KSM - Institut Latihan Perindustrian (ILP)
    • KKLW - Kolej Poly Tech MARA (KPTM)
    • KPM - Institut Pendidikan Guru Malaysia (IPGM)

    Tempoh Sah

    • Tempoh sah (validity) KDS1M ialah semasa tempoh pengajian pelajar sahaja.
    • Pelajar akan mengembalikan kad KDS1M ke institusi pengajian masing-masing sesudah tamat tempoh pengajian.
    • Nota: Hanya untuk siswa/siswi warganegara Malaysia sahaja. Samada belajar sepenuh atau separuh masa.

    Penggunaan kad KDS1M di MYDIN?

    • “Harga Istimewa” hanya akan diberikan kepada ahli KDS1M yang membawa kad tersebut dan terus ke kaunter pembayaran. Di atas budi bicara dari pihak Mydin, pihak kami memohon kepada semua ahli untuk membawa kad pengenalan diri sebagai rujukan untuk pengesahan.
    • Kad KDS1M tidak boleh ditukar/dikembalikan.
    • Mata ganjaran tidak dapat diberikan di dalam kad tersebut.
    • Harga istimewa/murah hanya diberikan kepada barangan bukan makanan sahaja, kerana harga yang tawarkan mempunyai banyak persaingan/adalah harga paling baik, rendah dan istimewa.

    Kategori barangan bukan makanan adalah :-

    • Pelbagai (contohnya : bahan pencuci, syampu, produk kesihatan)
    • Pakaian (contohnya : baju, kasut, beg, pakaian dalam, langsir, barangan muslim)
    • Alat Tulis (contohnya : buku, pensil, pen, peralatan pejabat)
    • Barangan AM (contohnya : Sikat, Kelengkapan Wanita seperti Kerongsang)
    • Barangan isi rumah (MOP, Penyangkut baju, berus, set gelas , set teh dan set Makan malam)
    • Kad KDS1M boleh digunakan di semua cawangan MYDIN kecuali Mydin Melaka Bazaar, Mymydin dan Mymart.
    • Untuk mengetahui lokasi cawangan kami, sila layari ke www.mydin.com.my .
    • Untuk maklumat promosi dan iklan terkini, sertai kami di www.facebook.com/MydinMalaysia.

     

  • KAD PERSATUAN OKB

     

    Sejarah penubuhan persatuan 
    Persatuan Orang Kota Bharu (POKB) didaftarkan pada 31 Mei 2011 dengan no pendaftaran 2690-11-WKL. Idea penubuhann ini dicetuskan oleh penasihat persatuan YBhg Dato' Hj Mohamad Fatmi Hj Che Salleh . POKB pada hari ini bergiat aktif dalam membina jaringan di kalangan orang Kota Bharu yang bermastautin di Kuala Lumpur, Putrajaya dan Selangor dan terlibat paling aktif dalam kebajikan dan juga keusahawanan dikalangan orang-orang Kota Bharu di Kuala Lumpur, Putrajaya dan Selangor.

    Matlamat 
    Tujuan matlamat Persatuan ini ialah menyatu padukan tenaga ahli Persatuan OKB (Orang Kota Bharu) yang terlibat dalam pelbagai bidang, jawatan, dan perniagaan untuk membentuk masyarakat yang bersepadu dan mewujudkan hubungan kerjasama dan jalinan maklumat dikalangan ahli bagi mempertingkatkan penglibatan dan sumbangan mereka dalam mencapai wawasan Negara. 

    Keahlian
    Permohonan terbuka kepada mana-mana individual warganegara Malaysia berumur 18 tahun keatas yang lahir di Kota Bharu atau yang pernah belajar di Kota Bharu atau yang mengambil berat dan mempunyai rasa tanggungjawab tentang kemajuan dan hal ehwal Kota Bharu atau yang mempunyai mana-mana hubungan dengan orang Kota Bharu samada pertalian darah atau melalui perkahwinan dengan syarat hendaklah menetap atau bekerja di Kuala Lumpur, Putrajaya atau Selangor. Majlis pelancaran telah disempurnakan pada 17 June 2012. Untuk maklumat lanjut, sila klik disini

     

    Bagaimana menggunakan kad OKB di MYDIN? 
    • Ahli OKB mestilah memberi kad keahlian kepada juruwang.
    • Kod Bar akan diimbas & ahli OKB secara otomatik akan mendapat harga borong (PB3) 
    • Ahli akan mendapat harga borong untuk barangan tertentu sahaja dan bukan makanan.
    • Ahli OKB tidak akan mengumpul mata ganjaran.
    • Sah di cawangan MYDIN sahaja. Tidak sah di cawangan Mydin Melaka Bazar, MyMydin & MyMart.

     

  • KAD YAKEB 01KAD YAKEB 02

     

    • YAKEB (Yayasan Kebajikan Atlet Kebangsaan) is an organization consists of national athletes who have represented Malaysia from SEA Games to Olympics.
    • YAKEB has approached MYDIN for a collaboration to give their 1500 members shopping privilleges.
    • Currently YAKEB is chaired by Datuk Jamil Salleh (Timbalan Ketua Setiausaha (Pengurusan) Kementerian Belia dan Sukan) & patroned by First Lady, Y.A.B Datin Paduka Seri Rosmah Mansor.
    • All YAKEB members have their special membership card as token of appreciation to all national athletes by ensuring members getting discounts at participating hypermarket, pharmacy, clinic, restaurants and many more. 
    • Tagline Kempen YAKEB - Kebajikan Anda Keprihatinan Kami.
    • Website www.yakeb.org.my 
    • Telephone 03-89964841/4844

     

    What do they get when they shop in MYDIN?

    • YAKEB members must present card to cashier 
    • Barcode will be scanned & members will get wholesale price
    • Members will get wholesale price on selected items and non-food items. 
    • Members are not entitled for points. 
    • Valid at MYDIN branches only. Not valid at MyMydin & MyMart outlets. 
    • YAKEB (Yayasan Kebajikan Atlet Kebangsaan) ialah sebuah organisasi yang dianggotai oleh atlet-atlet kebangsaan yang pernah mewakili negara di Sukan SEA sehingga Olimpik. 
    • YAKEB telah menyampaikan hasrat untuk berkerjasama dengan MYDIN dalam memberi kemudahan membeli-belah untuk lebih kurang 1500 ahli berdaftar setakat ini. 
    • Terkini, pengerusi YAKEB ialah Datuk Jamil Salleh (Timbalan Ketua Setiausaha (Pengurusan) Kementerian Belia dan Sukan) & penaung ialah isteri Perdana Menteri Malaysia, Y.A.B Datin Paduka Seri Rosmah Mansor.
    • Semua ahli YAKEB mempunyai kad keahlian di mana kad ini berfungsi sebagai tanda penghargaan buat para atlet kebangsaan dengan memastikan mereka mendapat potongan harga di pasar raya, farmasi, klinik, restoran dan banyak lagi syarikat yang bakal turut serta dalam memberi kemudahan kepada ahli YAKEB.
    • Slogan kempen YAKEB - Kebajikan Anda Keprihatinan Kami.
    • Laman sesawang www.yakeb.org.my
    • Telefon 03-89964841/4844

     

    Penggunaan kad YAKEB di MYDIN?

    • Ahli YAKEB terlebih dahulu mesti memberi kad kepada juruwang
    • Kod bar di kad YAKEB akan di imbas & ahli akan mendapat harga borong
    • Ahli akan mendapat harga borong untuk barangan tertentu sahaja dan bukan makanan
    • Ahli YAKEB tidak akan mendapat mata ganjaran.
    • Kad adalah sah di cawangan MYDIN sahaja. Tidak sah di cawangan MyMydin & MyMart.

     

  • Kad Putrakop

     

    Kad Putrakop adalah kad keanggotaan Koperasi Perbadanan Putrajaya Berhad yang rata-ratanya ahli dikalangan staff Perbadanan Putrajaya dan anak syarikat.


    Kad ini digunakan untuk tujuan:-
     
    • Sebagai ahli Putrakop
    • Kad diskaun sah berbelanja di pasar raya MYDIN untuk barangan terpilih.
     
    Selain itu juga, segala produk dan perkhidmatan yang ditawarkan oleh pihak PutraKop anda sebagai ahli layak mendapat diskaun dan manfaat tersebut.

     

  • KAD NATIONAL KIDNEY 01

    KAD NATIONAL KIDNEY 02

    Logo KAD NATIONAL KIDNEY

     

    The National Kidney Foundation (NKF) of Malaysia is a non-profit charitable organization dedicated to helping Malaysians suffering from end stage kidney failure who lack access to or cannot afford dialysis treatments.


    VISION
    Giving Hope, Saving Lives
    To be a one-stop National Resource Centre for the prevention and treatment of kidney diseases.


    MISSION
    • To save lives through preventive education and early detection of kidney disease(s), while providing a second chance through haemodialysis for those suffering from end stage kidney failure;
    • To promote organ donations, kidney transplants and medical research into kidney diseases;
    • To ensure the continued good health and well-being of our patients through a holistic care concept.


    Currently, NKF has more than 1,500 patients receiving subsidized dialysis treatments in
    26 dialysis centres nationwide. In 2016, it is estimated that there will be a shortfall of income over the expenditure of RM14.5 million which NKF needs to source in order to provide the subsidized dialysis treatment and to run the operations of the foundation in general.
    Each patient has to endure 4 hours of dialysis treatment, 3 times a week or 13 times a month on average – for life. Our patients pay RM40 per treatment which translates to RM520 per month or RM6,240 per year, compared to RM40,000 per year (RM250 per session) at private medical facilities. For our poor patients, even the subsidized cost at NKF means choosing between their daily basic necessities and much needed life-saving dialysis treatment as they generally come from the lower income group.
    We cannot do it alone, and we desperately need your help. If you are unable to make a direct donation, then please help us by organizing various fundraising projects and activities.
    Together, we can help more patients benefit from our healthcare activities. Your money helps us save lives.

     

  • KAD KOMUNITI USAHAWAN TEKUN

     

    TEKUN Nasional atau nama lainnya Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga adalah merupakan salah satu badan di bawah Kementerian Pertanian & Industri Asas Tani. TEKUN Nasional menjadi sebuah institusi yang menyediakan peluang-peluang perniagaan serta peluang-peluang menjana pendapatan, pembiayaan modal perniagaan, khidmat bimbingan dan sokongan serta Jaringan Usahawan.

    TEKUN Nasional akan menjadi sebuah institusi pelaksana ( executing agency ) yang dinamik serta mampu memainkan peranannya dengan lebih berkesan bagi memenuhi matlamat penubuhannya selaras dengan hasrat kerajaan untuk membentuk Masyarakat Perdagangan dan Perindustrian Bumiputera ( MPPB ).

     

    Untuk keterangan lanjut sila layari https://www.tekun.gov.my

     

  • KAD ALUMNI UNIVERSITI SAINS ISLAM MALAYSIA 01

    KAD ALUMNI UNIVERSITI SAINS ISLAM MALAYSIA 02

     

    Kad Alumni USIM

    Kad Alumni Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) dikeluarkan oleh pihak Pusat Alumni dan Kerjaya, USIM kepada semua alumni USIM. Ia menjadi penghubung antara alumni USIM dengan alma mater mereka selain memberi peluang kepada mereka menikmati manfaat yang disediakan seperti akses kepada kemudahan tertentu di USIM serta kemudahan potongan harga barangan tertentu di pasaraya MYDIN di seluruh negara. Pertanyaan dan urusan berkaitan Kad Alumni USIM bolehlah diajukan kepada Pusat Alumni dan Kerjaya USIM dengan melayari http://alumni.usim.edu.my


    USIM Alumni Card

    Alumni Card of Universiti Sains Islam Malaysia (USIM) is issued by the Alumni and Career Centre, USIM to all USIM alumni. It serves as a means to enhance alumni’s relationship with their alma mater and to offer them a chance to obtain a number of benefits such as shopping at MYDIN hypermarkets and emporiums nationwide at a special price as well as the benefit to get access to certain facilities in USIM. Any queries regarding the Card, please contact the Alumni and Career Centre, USIM at http://alumni.usim.edu.my

     

  • MELAKA PRIVILEGE CARD

     

    Melaka Privilege Card

    MELAKA PRIVILEGE SDN BHD (MPSB) merupakan syarikat tunggal yang diberikan hak eksklusif oleh Kerajaan Negeri Melaka untuk menguruskan Sistem Keahlian & Kesetiaan Pelanggan dan Sistem Transaksi Bayaran Tanpa Tunai (MELAKA PRIVILEGE CARD -MPC) kepada lebih 15 juta pelancong tahunan dan kepada lebih 800 ribu penduduk di Negeri Melaka. Sistem ini yang dikenali sebagai MELAKA PRIVILEGE CARD (MPC) dengan sasaran 7 juta keahlian tahunan telah diberikan pengiktirafan sebagai DUTA PRODUK PELANCONGAN NEGERI MELAKA dan berperanan dalam menyediakan pemberian diskaun, hadiah mata transaksi, nilai tambah dan lain-lain manfaat kepada ahlinya untuk semua transaksi pembelian di premis terpilih di seluruh Negeri Melaka.

    Untuk maklumat lanjut, sila klik disini.